"Nicolás Guerendiain"
Irungo Errepublikarrak
Balio errepulikarren defentsa eta oroimen historikoaren berreskurapena

Jakinarazpena Banderari erasoaren. 2012/04/16

Jakina denez, “Nicolás Guerendiain” Irungo Errepublikarren Elkarteak Errepublikaren Eguna ospatu zuen. Aurreikusita zeuden ekintzen artean, hiru koloreko bandera jaso zen apirilaren 14an, 13etan eta geroago jaitsi egin zen hilaren 15eko 20:30ean. Banderak egun batez irauten du San Juan plazan kokatutako hagan.

Aurten —eta hori gertatzen den bigarren urtea da— hilaren 14tik 15erako gauean, eta iluntasunean eta izengabetasunean atxikita, intoleranteren batek hagatik kendu zuen bandera. Bistan denez, hori ez zen aitzakia izan aurreikusitako ekintza ez egiteko, bandera berriro jarri baitzuten egitate horretaz konturatu ziren elkarteko kide batzuek. Baina jarduketa hori beste norbaiten jabetzaren aurkako erasoa da, beharrezko baimenak dituen ekintza legal baten markoan eta baita hiru koloreko banderak ordezkatzen duenaren aurkako erasoa ere, alegia benetan demokratikoa den estatu bat, librea eta laikoa, eta kontuan hartuta horren alde milaka pertsona hil zirela eta haietako asko eta asko oraindik ere bide bazterretan eta hobi komunetan lurperatuta daudela.

Jakinarazten dugu elkarteak dagokion salaketa egin duela Ertzaintzan, jarduketek emaitzak izango direlakoan, ekintza bandaliko horiek ekiditeko asmoz.

Irun, 2012ko apirilaren 16a